blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Friday, March 11, 2011

I miss HOMEWORK!

" WHAT!!??CUTI SEKOLAH SEMINGGU??"
murid" semua terpinga-pinga bila cikgu mereka berkate seperti ne:
"ok,hari ni sy bg homwork tok kamu,supaye wat kat rumah tme cuti seminggu nanti ok!"
dorg semua saje berpura" tak tahu yg cuti skola akan menjelma tak lame lagi,,bukan dorg tak suke cuti..
y menjadi masalhnye bila cuti datang,mesti ade HOMEWORK!
 kalau homework tu setakat dua or tiga boleh terimalah lagi,,,tapi ne sampai setiap subjek mesti ade lah,,
y syoknyer,kekadng uh subjek sivik n pj pon ade homework,,ish3.. :)

*********
aku masih ingat lagi time aku skola dulu2,,setiap kali cikgu nak bagi homework masing2 dah wat muke,,
tapi nak tk nak terpakse juga akur dgn semua tu,,kekadang uh,satu subjek mahu lah juga sampai 2 atau 3 keje yg kene wat,,bila dah banyak,so banyak lah buku y kene bawak en?
 lagi2 pelajar yg tinggal kat hostel,
 bayangkan buku dorang semua ada kat kelas,kat rumah satu pon tak de,
setakat buku komik kat umah byk lah!hehee....
so,,bile ade homework,dorang akan buat kat rumah,buku2 rujukan semua habis kene bawak balik ke rumah,,
 kalau tk bawak balik,alamatnya tk akan terusiklah homework tu!
 buku y kene bawak balik sampai berkotak2,,haha...ini menjukkan betapa banyaknya buku rujukan kita!
 dan pade mase yg sama kite akan dicop sebagai budak rajin,,haha~
tapi bila sampai kat rumah,,semangat yg berkobar2 nak buat SEMUA homework tu telah bertambah hilang,
opss,,mane pergi semangat tu?biaselah bile nampak INTERNET,TV dan HANDPHON,
lupe semuanye,,jadi lalai lah en??
last" homework tak terusik,bile dah nak hantar buku tu barulah kelam-kabot nak buat!hehe...

***********

ini lah ape yg akan berlaku bila homework belambak",,haha..
tapi now,,aku rindu semua tu!!aku rindu perasaan aku bila aku dapat homework yg belambak!
 semuanye telah berakhir~
 aku buat entry ne sbb sekarangkan musim cuti skola,aku tengok status kat FACEBOOK aku,
masing2 cakap "arghh..byknya homewok!bergunung2,kalah gunug yg ada"
thts why lah aku tulis entry pasal HOMEWORK!
tapi,sebenarnya aku memang betul2 rindukan semua tu!!

  P/S::kat bawah neyh ada lagu pasal homework!yok kite layan~





Lirik Cikgu I Hate My Homework - Apple Juice

Hari ini hari isnin,
dan bermulalah kisahku dengan
kerja-kerjaku
hari selasa pula
cikgu tambah kerja lagi
hari rabu turut sama,
sakitnya hati

I hate my homework very much
i feel like i’ve been use by them
i hope there’s no more work for me
cause im sick and tired of it
i hate my homework

Hari khamis yang penuh tragis
cikgu mahu semua kerja langsung terus ku keliru
bila jumaat tiba,
aku mulai gelisah
jantungku berdegup laju,
buntu jadinya

2 comments:

  1. haha...
    tringat mse kt h0stel dlu...
    haha...
    nice flashback!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...