blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Saturday, April 23, 2011

khusus untuk wanita...




sungguh cantik wanita yang bertudung ini,sejuk aje mata memndangkan?
tapi kalau kita dah pakai tudung,betul ke kita tak perlu jaga rambut kita tu?
aii..mana boleh,kita sebagai wanita kene jaga penampilan diluar mahupun didalamkan,,so,walaupun kita betudung,pastikan rambut kita disebalik tudung tu sangat cantik dan terurus dengan sebaiknya.
nak ke,kalau  korang yang baru je kawen,pastu suami korang tengok rambut korang macam SINGA??ah..pengsan suami korang,haaa..so jagalah rambut anda dengan sebaiknya...




 ******************************************************
 cara jaga rambut walaupun bertudung...

entry kali ini,aku nak buat satu tips penjagaan,,khusus untuk wanita,,of course ar kan,kalau yang pakai tudung ni,semuanye wanita..ade ke lelaki yang pakai tudung?? dunia nak kiamat tu,kalau ade lelaki cam tu..
ok,,bagi wanita yang bertudung,mesti ramai yang risaukan dengan rambut anda,takut cepat rosak or same like that lahkan..
tak bermakne seorang perempuan yang betudung ni tak pelu menjaga rambut mereka,,tol tak??
ah..rambut seorang wanitakan ibarat mahkota yang paling berharge,,so kite kenelah jaga mahkota ni baik-baik,jangan dirosakkan...

korang cuba amalkan beberapa tips ini:
  1. TIDUR DENGAN NYENYAK SETIAP HARI.

    bila tidur kita tergangu,hal ini dapat menyebabkan darah tidak dapat bejalan dengan lancar.So,rambut kita akan mudah menjadi kusam.Jadi mulai hari ini,kalau nak tidur tu,kosongkan fikiran korang,jangan fikir sangat masalah korang tu. (time ni,korang beranganlah korang kat tepi pantai tengah date ke,fuhh.tidur mesti lena,haha)

  2. PILIH KAIN TUDUNG YANG SERAP PELUH.

    kenelah pilih tudung jenis fabrik dari kain kapas.Kain seperti ini,akan mudah serap peluh dan memudahkan aliran udara di kepala kita.(Kalau nak senang sangatkan,korang kipas je kepala korang u setiap masa,gerenti tak bepeluh.haha..)

  3. JANGAN PAKAI TUDUNG BELAPIS-LAPIS.
    trend cara pemakaian tudung sekarang ni kan,kebayakannya belapis-lapis,seboleh-bolehnya nak lilit kepala tu sampai tebal,tapi ingat semakin tebal lapisan tudung yang ada kat kepala korang,semakin susahlah kepala tu nak bernafas.(ah!kan da keluar hypotesis ni..) boleh nak ikut trend,tapi jangan lebih 4 lapisan ! ok !

  4. BIARKAN RAMBUT PENDEK.

    aaahhh.kalau boleh biarkan rambut korang yang bertudung ni pendek,biar rambut tu lepas mengurai.
    Tapi,mesti ade yang nak rambut panjang-panjang kan?bosanlah rambut pendek je,so korang bolehlah ikat rambut tu,tapi ingat ! jangan telalu ketat ikatan tu..

  5. JANGAN PILIH TUDUNG BERWARNA GELAP.

    ok ! kali ni,tudung tu seboleh-bolehnya elakkan daripada memakai warna yang gelap seperti warna hitam.Lagi-lagi korang yang banyak duduk kat bawah matahari,so tudung korang yang gelap tu akan meyerap haba dan meyebabkan kepala korang panas,secara tak langsung,korang akan berasa tak selesa,dan kepala korang mudah gatal-gatal !(cube korang jadi pemerhati jap,korang ushar perempuan yang pakai tudung gelap kat tengah-tengah panas,someting like kat masjid jamek,ah ramai tak yang dok garu-garu kepala dorang tu..haha)


    ok,tu jelah yang dapat aku share serbe sedikit,ade lagi..tapi malas ar nak taip panjang lebar.tak kuasa i.. :) ok !  selamat mencuba !hope rambut korang akan lebih terjaga selepas ini,ingat jagalah MAHKOTA kita tu sebaik-baiknya,

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...