blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Thursday, March 22, 2012

seperti kamu semua tahu, 21/3/2012 adlah tarikh keputusan SPM keluar kan..
status facebook. full dengan benda lah tu, ada lah kecewa, ada yang happy.. n ada gak yang besyukur sangat2
tapi semua ini telah mengigatkan aku kembali zaman silam.. huhu

aku bangga coz adik-adik junior aku, semuanya dapat gud result.. even thought ade yang tak puas hati dengan result dorang.. aku paham, sebab aku pon macam tu dahulu..
tapi bagi aku, kalau dah dapat 5A keatas dah patut berbangga giler n syukur sangat2.
sebab SPM bukan nya MUDAH !

dia sangat killer... huhuhu

apa-apa pon aku nak ucapkan tahniah kepada mereka yang dah berjuang habis-habisan masa sekolah dulu,
ingat tu hanya tiket tok kite sambung study,,
bukan penentu kita dah berjaya atau belum..
ingat cabaran di alam universiti lebih mencabar dan lagi susah...
so, dari situ lah kita dapat nilai diri kita , 
sama ada boleh berjaya atau tidak ! hahahaa

aku cakap tok diri aku sebenarnya, sekarang ini akau takut dengan dunia aku,

 mampukah aku untuk berjaya pada satu hari nanti?
mampukah aku untuk hidup berdikari??
mampukah aku untuk bekerja mencari duit sendiri tanpa mengharapkan pertolongan kedua ibubapaku lagi?
mampukah aku untuk menghadapi cabaran-cabaran di alam pekerjaan?
mampukah aku untuk membuat semuanya???? 
   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...