blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Sunday, April 8, 2012

Islamophobia !!

syukur alhamdulillah, aku telah ditakdirkan untuk pergi ke..
islamophobia theatre
yang telah dijalankan pada hari sabtu lalu.
kalau diikutkan, aku jarang sangat join aktiviti-aktiviti sebegini, tapi atas takdir yang menentukan, 
kini aku cuba untuk menghadirkan diri aku ke dalam aktiviti sebegini..
thanks my sis, my mum, n my dad.. love all of you.. :)



aku nak share sedikit story pasal ISLAMOPHOBIA ini, bak kata orang sharing is caring rite??
*bajet caring lah aku ni,, hahah

macam mana jalan cerita dia??
ok.. jalan cerita dia begini....

Seorang non-muslim berbangsa CINA telah ditakdirkan jatuh cinta dengan seorang gadis melayu yang beragama ISLAM. Hubungan mereka sangat serius sehingga ingin berkahwin.
Tetapi, jejaka tersebut enggan untuk menukar agamanya kepada ISLAM kerana dia terlalu banyak mendengar berita buruk tentang ISLAM. dan menyebabkan dia takut untuk mendekai ISLAM.
mengapa?? 

itulah serba sedikit ulasan tentang cerita ini, pasti kita terfikir-fikir.Mengapa mereka takut dengan ISLAM?? apa yang mereka dengar tentang ISLAM??



Walaupun banyak mereka dengar berita buruk tentang ISLAM. itu semua hanyalah dari segi pandangan manusia. bukan dari AL-QURAN..

tetapi.. setelah jejaka tersebut mengkaji sediri tentang ISLAM..
masyaALLAH, dia sangat tertarik dengan ISLAM. dan jatuh cinta dengan ISLAM..
jejaka tersebut tidak menyangka yang ISLAM itu sangat indah..
akhirnya jejaka tersebut pilih untuk memasuki agama ISLAM...
alhamdulillah.. :)



apa yang menariknya disini.. non-muslim pon turut hadir untuk menonton theatre ini.. :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...