blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Monday, April 16, 2012

zero 2 hero

kali ini, weekend aku adalah sesuatu yang LUAR BIASA dari selalunya.. selalunya aku terperap di didalam rumah dan hanya mengadap FB, TWITTER, BLOG, MOVIE, dan sebagainya.. aku ambil keputusan tok change my life style.. sebab aku bosan dengan kehidupan aku yang macam tak idop tu.. haha




dengan izin Allah, aku mengikuti aktiviti herbalife lagi sekali.. mungkin ini adalah satu jalan yang ditunjukkan olehNYA kepada aku. untuk mengisi masa lapang.. daripada terbuang begitu saja enn. aktiviti yang aku join kali ini ialah ZERO 2 HERO..di port dikson.walaupun sebelum ini ada amaran tsunami dikeluarkan.tapi aku tetap kuatkan hati nak pergi jugak! *padahal takut sebenarnya*



apa yang aku dapat kat sini? serius aku ckp, bende ini sangat berfaedah. sebab kami mahu TOLONG ORANG! aku dapt tips macm mana nak tolong org untuk menjadi lebih sihat sehingga tua. bak kata pepatah mencegah lebih baik daripada mengubati rite??
sepanjang aku ada disitu,baru aku sedar,selama ini aku seorang yang hanya mambazirkan masa dengan melakukan perkara yang tidah berfaedah.tak dapat apa-apa ilmu.sekurangnya disana aku dapat banyak ilmu. bukan hanya untuk herbalife.. tapi untuk LIFE AKU sendiri sebagai seorang remaja.

hari pertama aku disana. seperti biasa kami disediakan untuk mendegar talk2 dari speaker2 yang sangat hebat dan mempunyai semangat yang tinggi dan kental !aku teruja dengan mereka.sebab walaupun usia mereka sudah meningkat.mereka masih bersemangat dan mempunyai tenaga yang LUAR BIASA. dan mereka juga sangat berjaya dalam hidup mereka. antaranya :



berbaju kebaya hijau !


nama beliau ialah ibu rasyidah beliau adalah orang dari Indonesia. umur beliau ialah 60tahun.. tengok,dia sangat sihat dan bertenaga.seperi orang yang masih muda kan..

dari dia lah aku banyak belajar tentang semangat untuk teroskan kehidupan. kalau aku jatuh, macm mana aku harus naik semula. lagi-lagi student macam aku ne.lagi banyak cabaran dan dugaan..

dan yang paling penting ! ah !apa yang aku makan kat sana.. superbbb.. memang sangat sedap dan mmg puas lah...jangan teliur sudah. haha
























ok ! selain daripada dengar talk2 je.. ada juga aktiviti lain.bosan lahkan kalau talk2 je.. ape lagi kalau bukan DINNER. tema dia ialah MILIONS of HATS.. kalau tak silap lah. haha.. macam-macam topi yang mereka pakai. tapi y paling unik sekali ialah ada yang pakai kotak petak uh. sgt unik. *sayang tak amik gambar*

kami pon tak moh lepaskan peluang nak bertopi.. pakat2 pegi beli topi, sangup uh. hahah




bila malam tu, pakat melaram lah ramai2. hahah sungguh fun..



"aku punya yang berwarna biru tu, comel bukan.. hehe"

selain daripada tu, aktiviti kami.. kami sempat lagi curi masa tok berendam.. opss bukan badak berendam k.. tapi ala-ala tu ada lah juga.. haha



ok cukup sudah.. itu lah serba sedikit perkongsian yang aku dapat cerita pasal zero 2 hero ni. lupa pula nak bagi tahu. aku pergi sama siapa?? siapa team aku?? kami pergi berempat semuanya gadis2 melayu terakhir.. 


dengan mereka lah aku pergi.. hanya kami berempat.. hope satu hari nanti 
aku dapat bawak kawan2 aku ramai2.. nak ekot tak?? 


dia yang bertudung hitam ialah leader kami. saya sangat teruja dengan dia..
sangat-sangat... !! amazing !

dan tak lupa juga. kami sempat bergambar dengan model herbalife.. heheh dia dahulu sangat-sangat gemuk.. gemuk gila lah.. tapi selepas minum herbalife. dia turun 60kg.. pergghhh amazing ! dan eemmm gila lah. sekarang sangat-sangat superbbb...


si dia yang berbaju merah.. amazing bukan..

selama dua hari kami disini. sekejap je rasa.tapi sangat seronak. selepas berakhirnya semua aktiviti, kami dibenarkan pulang ke habitat masing-masing, hahah tapi sebelum tu. kami dikehendaki berkumpul dahulu untuk jumpa dengan team2 kami.. ada talk sikit lah enn.. tok menambahkan semangat ! yeah..


berakhir sudah kursus kami disini, dengan berakhirnya perjumpaan team masing2. apa yang saya dapat dengan team ni? mereka sangat POSITIVE THINKING ! serius aku teringin nak jadi macam mereka..

tapi ini bukan last event herbalife yang mereka lakukan.. bulan 5 nanti ada satu lagi event. yang lebih luar biasa! seluruh dunia akan berkumpul disana. tok bertukar ilmu mereka.. nak tau apa nama event tu?? nama event tu ialah.. EXTRAVANGANZA !!!  yang akan dilakukan di SINGAPORE

seruis, kata hati aku memang aku nak pergi singapore tu. tapi aku tak de teman.. almklumlah tempat orang kan.. so perlukan teman.. sape nak teman aku pegi sana?? sila angkat kaki.. hahha


hohohoho.. meleleh air mata tengok ni.. begini lah keadan kat singapore nanti.. sangat-sangat nak pergi.. !!
kalau ada rezeki insyaAllah nak pergi.. amin~

*thank you Allah...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...