blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Wednesday, October 31, 2012

cakap dengan HATI

hati ini ibarat lalang..
sekejap sana.
sekejap sini..
mungkinkah aku tak ada pindirian yang kukuh?
mudah ikutkan nafsu
mudah dengar kata-kata syaitan..

hati ini bukan mudah nak jaga..
tapi kalau bukan kita yang jaga ...
siapa lagi yang boleh jaga hati sendiri??


hati ini, janganlah bersedih...
janganlah pula terlalu gembira..
cukuplah bersedarhana..
sedih , gembira semuanya datang dari Allah..
hanya dia yang tahu, apa yang terbaik untuk hambanya...


hati ini.. tolonglah kuat !
kuatlah ! jika hati tak kuat.. aku juga tak kuat...
sebab semuanya datang dari hati..
tapi nasib baik Allah kurnikan akal untuk berfikir...

hati..
degarlah rintahan aku ini,,
aku tak nak seperti ini.. aku perlukan kekuatan..

berbaliklah kepada AGAMA..
insyaAllah , Allah akan tolong bukan !!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...