blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Sunday, October 28, 2012

don't judge people by...

setelah sekian lama hanya bermain dan berkata-kata dengan hati. Tiba masanya untuk berkata-kata di blog pula..

Hidup ibarat putaran roda ! yooo.. betulkan???




apa yang kite dah buat dengan orang, oneday nanty pasti ada orang akan buat dekat kita balik...
aku dah penah kene ! dan aku terasa sangat menyesal.. tapi menyesal pon dah tak ade guna.. tak gi tu??

cuti sem kali ini, telah ditakdirkan aku mengikuti satu program ! disitu banyak mengajar aku dan ingat kembali kisah silam aku.. thnks my friends coz bawak saya .. hehe

di program yang terakhir.. 

aku telah ditakdirkan untuk menjaga satu group, di mana group ini budak-budaknya sangat agresif , mulanya aku terasa tidak mampu, sebab aku ni lembut orangnya.. bahhahaha *perasaan sebentar* . maksud aku , aku ini tak reti marah ! kalau marah lebih2 , aku lak yang nagis.. ngee~

tapi aku gagahkan juga hati ini, aku berkata dalam hati .. you can do it ! tak dapat nak dinafikan, susah sebenarnya nak berbicara dengan mereka pada mulanya.. tapi last2 aku berjaya juga ! sebab aku bermain saiko dengan dorang.. haha

hati aku terdetik .........

"padan muka ! dulu waktu sekolah, peragai kau sama je dengan dorang , sekarang amik ! rasakan ! "


semua ne membuatkan aku teringat pada zaman persekolahan aku..






aku sangat agresif dekat sekolah dulu, mahu ikut kepala sendiri aje.. tapi semua itu membuatkan aku semakin matang, dan kenal erti kehidupan..

tapi aku yakin, itu adalah perkara biasa kepada mereka yang masih mencari identiti mereka di alam remaja.. ada caranya nak berkomunikasi dengan orang yang agresif.. asalkan kene pada hatinya..
jangan terkejut jika satu hari nanti, orang yang kita anggap tak mungkin berjaya, akan lebih berjaya dari kita. sebab manusia boleh berubah pada bila-bila masa !

kenangan silam hanya memberi pengajaran dalam kehidupan,
 lakukan yang terbaik untuk masa hadapan.. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...