blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Sunday, March 18, 2012

Sebarkan Cinta MU !

bila masa tengah lapang, memang tak tahu nak wat apa kan, duduk umah mengadap dinding je yang mampu.. tapi takkan 3 bulan nak mengadap dinding je kan..
 tak pasal-pasal dinding tu berlobang, disebabkan tenunganku itu. 

tapi apa yang mampu aku lakukan?? 
aku mula menjinak-jinakkan diri aku dengan membaca buku.
so far, alhamdulillah.
 buat masa ini buku yang aku baca semuannya bermotivasi dan boleh membimbing aku ke jalan yang benar..

ada satu buku ini yang aku baca.. novel islamic.. "Sebarkan Cinta Mu"
aku suka ayat-ayat dalam buku tu, ringkas dan penuh makna ! 

"Lelaki yang menawarkan cinta kepada kita, dengan cara mengiklankan kederhakaan kepada Allah,
jangan diharap dia mampu memimpin cinta itu ke syurga"

jelaslah kaum hawa ! kita perlu memilih pasangan kita dengan berhati-hati, agar cinta kita akan membawa sampai kesyurga. bukan cinta didunia semata-mata..

pasti kita nak bersama dengan pasangan kita semula apabila di syurga kelak en..

aku terpikir, masihkah ada yang boleh mempimpin aku kejalanMU? yang boleh mencintaiku keranaMU?
tapi setelah aku bermuasabah diri, baru ku sedar...

sebenarnya kita tidak perlu mencari yang soleh ! 
kita yang perlu jadi solehah dahulu !

ini kerana janji Allah.. 
orang yang baik, akan bersama dengan orang yang baik.. itu janji Allah..
so,, u must be a muslimah gurl,, n insyaAllah..  a muslim boy, u will gate one day.. :D

*alamak, terpost pasal cinta pula, ini lah akibat banyak sangat baca buku TENTANG CINTA ! hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...