blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Monday, March 19, 2012

hati sangat nakal..

kenapa Allah ciptakan perasaaan kepada manusia?
sebab dengan adanya perasaan ini lah kehidupan manusia akan lebih bermakna..
cuba bayangkan, kalau kite tidak mempunyai perasaan.apa kita rasa? kita tak akan rasa apa-apa ! nothing !
bosannya hidup kalau tak ada perasaan,itu lah menujkkan bertapa hebatnya kuasa Allah.. :D

tapi kekadang pasti kita akan rasa, benci dengan perasaan yang hadir pada masa itu. terutama sekali jika perasaan itu berkaitan dengan "kecewa" atau "sedih"..
kalau kita gembira.. kita pasti akan tersenyum riang dan terasa dunia ini kita yang punya..

jadi tidak dapat dinafikan, bila kita berasa sedih, baru kita akan mencari Allah.. tapi mengapa time sedih saje?
di manakah hati kita kepada Allah time kite gembira??

aku ! itu lah aku.. aku masih keliru dengan diri aku, aku cuba untuk dekatkan diri denganNYA. tapi kadang-kadang, syaitan menghasut aku , lemahnya iman aku ! ingat.. hidup hanya sementara.. dimanakah wujudnya perasaan happy tu?? semuanya dari Allah.. so, plezz.. ingat Allah sentiasa.. mudah-mudahan Allah akan permudahkan segala urusan kamu.. berdoa kepadanya..

ketika senang atau susah..

hati,, tolong kuat, ingat.. Allah say NO ! so NO.. jangan gatal2 nak buat sesuatu yang dah memang sah2 salah..kuatkan iman ! thing postive !
ingat..Allah sentiasa berada disisimu.. jika anda tak penah melupakannya.. :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...