blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Saturday, April 21, 2012

Jarum pertama

MEMASAK adalah satu perkara yang mesti kita lakukan, lagi-lagi perempuan. memang menjadi lumrah, orang perempuan je kene masak.. masak je perempuan.. tapi tak dpt dinafikan juga.. kalau lelaki ,dia masak.. perghh errmm sedap giler, kalah perempuan.. sebab tu rata-rata kite tengok, chef yang terkenal kebanyakkannya ramai yang lelaki.. haha.. so ! laki.. ape lagi masak ar.. penat aku puji ne.. haha

ok2, sebenarnya aku nak tulis apa yang aku buat time cuti ni.. orang lain sebok mencari duit (keje) aku lak sebok menghabiskan duit.. haha 

ok, aku menghabiskan duit dengan ape? banyak lah.. kalau aku kira2 balik.. mau menitik air mata ni.. kalau buat akaun duit aku uh..semuanya belah credit jee. belah debit tak de pon.. hahah

tapi aku harap satu hari dengan duit yang aku keluarkan akan dapat faedahnya semula.. insyaAllah.. amin~

ok, apa lagi yang aku buat? selain makan,masak,tido n berlaman sosial?? ahhh.. aku pergi belajar menjahit.. kuang3..
tak penah2 pegang jarum. ttbe belajar manjahit.. memang terketar2 lah aku enn.. haha *ok tipu*

aku belajar menjahit,konon-konon tk nak buang masa lah en..alih-alih aku rasa seronak pula bila baju tu dah siap.. rasa nak jahit..n jahit.. n jahit agi..*ok aku tipu lagi.. haha*



ok, gambar tak berape clear.. sebb guna phon 3310


aku try belajar menjahit baju kurung pahang.. n makcik uh ajar2 n terus..
 "ah ! amik, baju ni.. pastu pergi jahit kat mesin uh, dari sini sampai sini"..

ok..fine. orang yang tak penah pegang mesin jahit..ttbe kene jahit sendiri lak en..
aku : 'makcik! mcm mana nak turunkan tapak dia ni? mcm mana nk matikan benang?"
makcik : "sini haa... (dlm hati mesti, bende ni pon tak tahu)


demi semangat yang diberikan oleh mak aku.. last-last aku dapat gak siapkan baju dalam masa 6jam..
mekasih makcik dan my mum.. heheh sukanya..
tak pasal2 dapat baju free.. :)
tak dinafikanlah en,, kalau jahitan uh senget-benget.. tapi bak kata mak aku.. "itulah sebab kene belajar"
pada aku.. janji terbentuk gak baju kurung enn.. haha

ok ! pas ne. aku nak jahit jubah lak.. lalalalaalllaa...~
itu pon nak ckp ke?? ahhh biar ar...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...