blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Wednesday, May 23, 2012

kerna sepasang kasut =)

seperti biasa, aku mesti nak menulis dan bercerita di alam maya. Even aku tahu, tak de sape nak baca..*muka sedih* aku tetap tulis gak.sebab aku memang suka berada di alam maya ! kuang..kuang..kuang..

sekarang, tangan aku nak tulis pasal cite aku ketika aku mengembara dulu.. kemanakah aku? biarlah rahsia..
*bajet je nak rahsia-rahsia segala..haha*

sebelum aku pergi,aku terasa sangat-sangat berat nak pergi meninggalkan rumah.bukan sebab apa..sebab aku sorang.aku tak ada team.macam mana dorang semua ada.sedihnya..huhu..
tapi aku tabahkan hati aku juga untuk pergi..dengan harapan, disinilah rezeki aku dan untuk tingkatkan keyakinan aku.

dengan semangat yang diberikan oleh Family aku..dan rakan aku, aku tabahkan juga~ alhamdulillah. thnks you all. :D

tepat kul 12.00 malam, aku mula melangkah untuk mencari Ilmu, dalam bas, aku masih keseorangan..keseorangan..dan keseorangan.. kadang-kadang aku terpikir, mungkinkah nasib aku memang telah ditakdirkan untuk keseorangan? tapi ! TAK ! aku cepat2 tepis perasaan itu,sebb aku tahu dan yakin yang pasti Allah akan menolong aku kelak..cuma aku perlu tunggu dan bersabar..

dengan kesabaran yang aku berikan.akhirnya aku jumpe juga seorang kakk ni.. aku tegur dia,kerna sepasang kasut... =,=' apa kene mengene gan sepasang kasut tu?? haha LOL

aku : kak, akak penah pergi singapore tak?
kakak : penahlah sekali. =,=' knape?

aku : hehe..senang tak nak cari kedai kasut kat sana?
kakak : kene cari lah.. nape? nak beli kasut ke?
aku : bukan kene beli kak, tapi memang kene beli ! huhu.. kasut saya TERCABUT tapak dia.! *malu*
kakak : hehe.. so cm mana tu? sempat ke? lepas ni nak g jalan2 neyh??tak bawak kasut lain?
aku : huhu tak.. ermmm~



ni lah kasut aku, yang tapak dia tercabut.. ngee~

aku dah mula risau. aku terpikir.apalah dugaan yang Allah nak beri pada aku ni? dahlah aku keseorangan, kasut lak wat hal.. kenapa lah cam ni.. aku terpikir, apa lah nasib aku?? huhuhu

selepas selesai solat subuh, aku naik bas semula..

aku : kak, memang tak leh jadi dah ni.. saya kene beli kasut gak ni..
kakak: heheh.. akak ada bawak kasut lebih..nak pinjam dulu?

aku : muat ke kak?? *muka bajet risau*
kakak : try lah dulu..


diberi masa beberapa minit dan kene naik bas semula.

kakak : nah, amik kasut ni.tyr lah dulu
aku : sambil pakai.. akak tak muat lah..huhu
kakak : pakai stokin dua lapis..
aku : ikut je ~ akhirnya muat.. hahah pinjam lah akak


ni lah kasut yang dipinjam.. cntik juga aku tgk kasut ni.. haha

setelah beberapa hari aku pinjam kasut kakak ni, akhirnya baru aku dapat beli kasut.. hahah


ni ksut yang aku baru beli,senang nak travel~

aku beli kat mana? aku beli dekat kedai lah..haha nasib baik kakak tu n ada beberapa orang nak teman pergi sana. dah lah dah kul 10 malam time uh,,tapi pergi gak.. thnks you all..
dah lah side line en, tapi still membantu dan jaga aku..

betul lah, dalam herbalife ni, kite diibaratkan dalam sebuah keluarga baru. event baru kenal, dan hanya side line.. mereka still bantu aku.. cuma aku yang malu,sebab menempel kat team orang lain.. btw thnks very much.. :D


bila aku fikir-fikir balik..sebab kasut aku yang tercabut tu lah,aku dapat menempel dekat group lain,,
kalau kasut aku tak wat hal..mungkin aku akan keseorangan selamanya..

itulah hikmahNya..kini betullah..semua yang terjadi kat kita ada hikmahnya..cuma kita je perasan atau tak perasan akan kehadiran hikmah itu..

thnks again~ n thnk you Allah.. :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...