blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Thursday, June 7, 2012

Hati berbicara

tiba-tiba kali ini, entry aku nk cite pasal soal hati.. aku tak tahu kenapa !

 " saya tak cemburu kalau awak dapat couple dengan mamat2 hensem , tapi saya akan cemburu kalau awak dapat suami yang soleh "

that's true ! aku jeles sangat2 kepada mereka yang sudah berkahwin..tak bermakna aku pun nak kahwin awal..
tapi aku jeles dengan mereka, sebab mereka dapat suami yang baik2 berlaka..



lagi2 bila aku join herbalife, lagi ar ramai aku jumpe budak2 UIA yang dah kahwin.. and at the same time, mereka bukan bercinta dahulu baru kahwin tau..
mereka kahwin dulu baru bercinta... wow !

bagi aku, orang macam tu memang sangat-sangat hebat... sebab dia jaga diri dia dengan molek sekali.. :')

dah lah tak pernah berjumpa, tup2 terus kahwin..
mereka hanya berserah kepada Allah , dengan melakukan solat Istikharah untuk mendapat petunjuk.. benar!.. dengan minta petunjuk dari Allah, semuanya akan menjadi lebih mudah..

ttbe aku terpikir, mungkinkah ini  jalan aku nanti? aku hanya berserah dan bertawakal kepadaNYA?
yup !

kalau nak cari jodoh , gunakan dua cara ni :

1. jadi seorang yang solehah, insyAllah akan dapat yang soleh..


2. biarkan orang yang soleh/solehah untuk carikan pasangan hidup kita. Insyaallah kita dpt y     baik2..

mungkin cara y pertama lagi mudah mungkin..

tapi masing2 ada pendirian dan pendapat masing2 bukan?semuanya bergantung pada diri anda !


cukuplah soal hati aku sampai disini saja...

nak taip byk2 ttbe hilang semua idea* mungkin badan tak berapa sedap beberapa hari ni. so ini je y mampu..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...