blog ini sesuai dibaca jika mereka benar-banar kenal empunya blog ini! :D

Wednesday, June 27, 2012

kongsi pengalaman -Ustaz Azhar-

setelah penat mencari line internet kat celah2 hutan ni.. akhirnya dapat juga buka blog ni.. sanggup ku renang lautan asia pasafik untuk mencari line internet semata2.. *ok tipu*

kali ni, aku nak story pasal USTAZ AZHAR IDRUS !!



gambar diambil oleh aqillah.. :)

kompem.kompem korang semua kenal en.. kan.. kan.. ?? siapa tak kenal,pless search Google cepat2 k.. tgk,perhatikan dan paham betul2..siapakah dia sebenanrnye.. 

23/6/2012.. buat pertama kalinya aku semangat TAK NAK BALIK UMAH ! sebab nak dengar ceramah ustaz azhar punya pasal en. aku bermohon ini adalah salah satu usaha aku tok perbaiki idup aku.. tapi ...
jangan lupa ! syaitan sentiasa menghasut kita untuk berpatah balik ke jalan yang bengkok !! so..kuatkan diri dan cekalkan hati anda. 
dont worry, " Allah sentiasa akan tolong kita, bila kita tolong agamanya "..

buat pertama kali mungkin ! ustaz azhar datang ke KUIS, untuk berkongsi ilmunya..
terima kasihlah kepada mereka yang menjemput ustaz datang kesana.. moga banayak kebaikkan yang akan korang perolehi kelak..

apa yang aku nak cerita kat sini sebenarnya, aku nak share sedikit ilmu pengetahuan aku, ilmu yang aku dapat masa ari tu.. mungkin aku tak dapat bagi sepenuhnya. tapi sekurang-kurangnya adalah sikit..

* kita kene sentiasa rendah diri. kerana Allah sayang kepada mereka yang sentiasa rendah diri
* bacalah Al-quran sekurang-kurangnya satu helai sehari !
* pahamkan maksud ayat al-quran itu, mudah-mudahan kita dapat menikmati keindahan al-quran itu..
* jika kita ingin tenangkan seekor binatang.. sebut sahaja nama Allah, insyaAllah binatang tersebut akan tenang 
* kita dilarang menceroboh hak orang lain. such as, "buka fail or masej org" tanpa kebenaran. jatuh hukuman HARAM ! 

hanya itu serba sedikit yang aku dapat aku tuliskan.

sekarang aku nak cerita pasal suasana disana pula..
yeah ! sangat-sangat berbeza dari selalunya.. dan ramai memang tak terkatalah kan.. bgus betul mereka. yang sangup datang dari jauh semata2 nak dengar kuliah ilmu ini..
semoga Allah permudahkan segala urusan korang kelak.. amin~

............lain............

 maaf aku tak mampu nak bercerita dan gambarkan banyak2 bagaimana keadaan masa tu.. korang kene rasa sendiri..baru korang tahu macam mana bestnye..

*lakukan semua perkara dengan niat kepadaNYA. insyaAllah.. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...